ژاپن برای رفع کمبود راننده، ترابری خودکار راه‌اندازی می‌کند



به گزارش روز شنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، ژاپن در راستای حل مشکلاتی همچون کمبود راننده‌های کامیون و کاهش آلاینده‌های کربنی، درحال برنامه‌ریزی برای ساخت یک سیستم ترابری خودکار میان شهرهای توکیو و اوزاکا است. این طرح که به «جاده نوار نقاله» معروف شده، قرار است با استفاده از محفظه‌های بزرگ چرخ‌داری که روی یک مسیر سه‌لاینه خودکار حرکت می‌کنند، حمل‌ونقل بار را به طور ۲۴ ساعته و بدون راننده انجام دهد.

ترابری خودکار به فرآیندی گفته می‌شود که در آن محموله‌ها به‌ طور خودکار و بدون نیاز به راننده منتقل می‌شوند. این سیستم معمولا با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند وسایل نقلیه خودران طراحی می‌شوند تا فرآیند باربری را سریع‌تر، کارآمدتر و با هزینه کمتر انجام دهند. هدف اصلی این نوع سیستم‌ها، کاهش وابستگی به نیروی انسانی، بهبود کارایی و کاهش آلودگی محیط‌زیست است.

براساس این گزارش، سیستم آزمایشی این مسیر در سال ۲۰۲۷ یا اوایل ۲۰۲۸ راه‌اندازی می‌شود و انتظار می‌رود تا اواسط دهه ۲۰۳۰ به بهره‌برداری کامل برسد.

یوری اندو یکی از مقام‌های ارشد وزارت زمین، زیرساخت و حمل‌ونقل ژاپن با تاکید بر اهمیت این طرح مهم،د تصریح کرد: این سیستم نوآورانه می‌تواند نیاز به نیروی کار انسانی را کاهش دهد و با استفاده از سیستم حمل‌ونقل شبانه‌روزی خودکار به کاهش انتشار کربن و بهبود پایداری کمک کند.

درواقع، این طرح برای رفع چالش‌های کنونی و تطابق با نیازهای روبه‌رشد حمل‌ونقل ژاپن طراحی شده است و در آینده می‌تواند به عنوان مدلی برای سایر کشورها نیز مورد استفاده قرار گیرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/85647266/%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%DA%A9%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF