هر آنچه که در مورد تبلیغات گوگل ادوردز باید بدانید

معروفترین شکل تبلیغات ادوردز، تبلیغات در گوگل است. انتخاب نوع کمپین تبلیغاتی بستگی به این مسئله دارد که شما قصد دارید تبلیغات خود را به چه صورت نمایش دهید با توجه به اینکه که در اکثر موارد قصد شما از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز، نمایش تبلیغات تان هنگام سرچ مخاطبین است بهتر است گزینه اول یعنی Search را انتخاب کنید. گوگل ادوردز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. شما میتوانید با جستجویی ساده در اینترنت، شرکتهای معتبر و مورد اعتماد را شناسایی کنید.

از مهم ترین تاثیرات گوگل ادز می توان به برند سازی و شناخته شدن وب سایت شما اشاره کرد. حتی زمانی که کاربران اقدام به خرید یا استفاده از سرویس های شما نکنند، وب سایت و برند شما در ذهن کاربران حک می شود و این گونه می شود که وب سایت شما توسط کاربران و افراد مختلف شناخته می شود. به گزارش ایمنا، گوگل ادز یا تبلیغات گوگل که تا سال ۲۰۱۸ با نام گوگل ادوردز شناخته میشد، سرویس تبلیغات گوگل است که نمایش تبلیغات آن در موتور جست جو و شبکه نمایش گوگل متشکل از تعداد زیادی از وبسایتهای سراسر جهان انجام میشود. موقعیت تبلیغ به اون موقعیتی گفته میشه تو نتایج صفحه موتور جستجو وجود داره، یعنی جایی که تبلیغات در ارتباط با همه تبلیغات دیگه نمایش داده میشن و میانگین اون با Ad position نشون داده میشه. به نظرم با مثالی که در بالا گفته شد باید کاملاً متوجه شده باشید که گوگل ادز چگونه کار می کند ولی نکته ی دیگری که وجود دارد این است که هر کلمه ای را برای مخاطب نمایش نمی دهد. درواقع میتوانید دامنه هدف خود را در انواع تبلیغات گوگل مشخص کنید.

گوگل ادوردز سیستم تبلیغاتی توسط شرکت معتبر گوگل می باشد که از طریق آن می توان به تبلیغات در گوگل پرداخت و تبلیغ کنندگان می توانند از طریق این سیستم سایت ها و یا ابزار مختلف خود را یا خدمات خود را به دید مشتریانشان برسانند. احتمالا در تقسیم بندی روش های تبلیغات آنلاین نام گوگل ادز به چشمتون خورده یا شنیده اید که عمده درآمد گوگل از سیستم تبلیغاتش کسب میشه! کارشناسان دیما با داشتن تجربهی اجرای کمپینهای مختلف، بهترین کلمات کلیدی را برای تبلیغات گوگل ادوردز شما انتخاب میکنند و با پایش و بهینهسازی مرتب آن بیشترین بهرهبرداری از بودجه تبلیغاتی شما را ممکن میسازند. از مهم ترین مزایا استفاده از خدمات گوگل ادز می توان به افزایش درآمد کسب و کار شما اشاره کرد. این نوع تبلیغ را می توان در بخش های متفاوتی تقسیم بندی کرد . واقعیتی که اغلب نادیده گرفته میشود این است که گوگل ادز به شما کمک میکند تا آگاهی از برند خود را افزایش دهید؛ همچنین به راحتی قابل اندازهگیری، مقیاسپذیر و قابل ردیابی است. در این روش گوگل اجازه دارد که مبلغ پیشنهادی (Bid) شما را کم یا زیاد کند تا احتمال فروش بیشتر شود. شما می خواهید مستقیما بازدیدکنندگان با کیفیت بالا را به سایت خود روانه کنید : هردو روش سئو و تبلیغات کلیکی از مسیری متفاوت به شما این امکان را می دهند.

مهم نیست که این جا به جایی چقدر مسافت داشته باشد، بلکه مهم این است که برای جلوگیری از مشکل ثبت کسب و کار در گوگل حتما باید مکان خود را به روز رسانی کنید. وقتی کاربران کلمه کلیدیای را که انتخاب کردهاید،جستجو میکنند، اگر قیمت پیشنهادی شما بالاتر از قیمت پیشنهادی دیگر تبلیغکنندگان برای آن کلمه کلیدی باشد، تبلیغ شما در نتایج جستوجو با یک برچسب کوچک در کنار آن ظاهر میشود. هنگامی که یک آگهی به طرز بسیار خوبی انجام می شود، می توانید هزینه تبلیغات را افزایش دهید تا نتایج مطلوب مورد نظر افزایش یابد. کلماتی که شما انتخاب میکنید باید CTR (نرخ کلیک به بازدید) خوبی داشته باشند، CTR باید بالا باشد اما منظور از بالا چیست؟ سپس CTR تبلیغ شما را با نرخ کلیک مورد انتظار مقایسه میکند و تبلیغ شما را در یکی از سه دسته بالاتر از میانگین، حدود میانگین و پایینتر از میانگین قرار میدهد.

با تبلیغات در گوگل و شارژ اکانت گوگل ادز خود، سایت شما در مدت زمان کوتاهی به کاربرانی که در گوگل حضور دارند نمایش داده میشود. اگر در حال حاضر وب سایتتان بر روی سایتساز پرتال فعال است، مطمئناً از زمانی که به صفحه بسته ها و امکانات ما مراجعه کرده اید مدت زمان زیادی می گذرد. بنابراین باید به مدت 24 ساعت از ثبت اطلاعات گذشته باشد تا با رفتن به گوگل و وارد کردن اطلاعات صفحه مربوط به کسب و کار شما بالا بیاید. آماری از قبیل تعداد و جنسیت کاربران، زمان ورودشان به وب سایت، کلمه کلیدی که آنها را به وب سایت شما منتقل کرده است. اما امروزه طراحان سایت، پا را فراتر از این گذاشته و شیوه جدیدی در نمایش تبلیغات ارائه کردهاند. نباید سوال را با سوال پاسخ داد اما، واقعا چرا تبلیغات گوگل نه؟ اما نه همه ی کاربران!

با گذشت زمان هر چه ورودی وبسایت برای کلمات کلیدی هدف یا دانلود اپلیکیشن شما بیشتر می شود، کارشناسان ایران تبلیغ هزینه تبلیغات در گوگل را کاهش می دهند. به این ترتیب، شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی دلخواهتان تبلیغی را ایجاد کنید و گوگل تنها زمانی تبلیغ شما را نمایش می دهد که کاربر، کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو کند. اساس کار گوگل ادز به این شکل است که شما مبلغ مشخصی را که مایلید برای هر کلیک بپردازید، پیشنهاد میدهید تا بتوانید در مزایده برنده شوید. از آنجایی که گوگل جایگاه هر تبلیغ را در هر لحظه از طریق مزایده مشخص می کند، امکان تخمین ماهیانه ی هزینه تبلیغ گوگل وجود ندارد. بعد از آن سیستم گوگل براساس مزایده تبلیغات را به ترتیب نمایش میدهد. برای ویرایش مکان کسب و کار باید وارد نقشه گوگل شوید و بعد از مشاهده مکان روی گزینه ویرایش کلیک و مراحل مورد نیاز را طی کنید.

تبلیغات کلیکی گوگل یعنی اینکه سیستم پرداخت در گوگل ادز، PPC یا همان Pay-Per-Click است و شما تنها به ازای کلیک روی تبلیغتان هزینه پرداخت میکنید نه نمایش آن. در حقیقت تمامی ساز و کار گوگل بر مبنای کلمات و واژه ها استوار است و این موضوع در سامانه گوگل ادز هم وارد شده است ، به این صورت که تبلیغات شما زمانی برای کاربران نمایش داده می شود که کاربر کلمه ای شبیه و مربوط به تبلیغ شما را در گوگل سرچ نماید. اما کلمات منفی چیست؟ بعضی از مواقع اطلاعات یک مکان کسب و کار در گوگل به ثبت میرسد اما تا چند وقت خبری از آن در روی نقشه گوگل نیست.

صاحب یک فروشگاه اینترنتی و یا وب سایت هستید؟ برای مثال تصور کنید صاحب یک قالیشویی هستید و یک وب سایت برای خدمات خود طراحی کرده اید. گوگل، به عنوان غول بزرگ جهان اینترنت، صاحب بزرگترین پلت فرم تبلیغات کلیکی در جهان (یعنی گوگل ادوردز) است. در بعضی موارد فرد اطلاعات کافی برای کار با سیستم گوگل ادوردز نداشته و یا وقت کافی را برای یادگیری این سیستم و یا مدیریت تبلیغات خود ندارد، در این صورت فرد می تواند اکانت مدیریت شده گوگل را سفارش داده و مدیریت تبلیغات گوگل خود را به شرکت ها یا سازمانها و ارگانهای مختلفی که خدمات گوگل ادوردز ارائه می دهند بسپارد و با استفاده از دسترسی هایی که این شرکت ها در اختیار کاربران خود قرار می دهند به عملکرد تبلیغات و میزان کلیک و بازده تبلیغاتش در سیستم گوگل ادوردز نظارت داشته و آن را مدیریت نماید.

در نحوهٔ محاسبه قیمت گوگل ادز هیچ تعهدی برای حداقل هزینه وجود ندارد؛ شما انتخاب میکنید که تبلیغتان کجا نمایش داده شود، بودجهای را تعیین میکنید که برای شما بهصرفه باشد و حتی تاثیر تبلیغات خود را اندازهگیری میکنید. توجه کنید که ما نمیتوانیم یک قیمت از پیش تعیین شده و مشخص را برای تبلیغ در گوگل ماهیانه برای شما داشته باشیم. توجه داشته باشید که میانگین CPC شما ممکن است با حداکثر هزینه بهازای هر کلیک (حداکثر CPC) متفاوت باشد؛ حداکثر هزینه بالاترین مبلغی است که مایلید برای یک کلیک بپردازید. برای درک بهتر شیوه قیمت گذاری گوگل فرض کنید شما برای کلمه کلیدی خرید روسری قیمت دویست تومان را به گوگل پیشنهاد می دهید، اگر کسبوکار دیگری علاقه مند تبلیغ با این کلمه نباشد گوگل قیمت پیشنهادی شما را مبنا قرار می دهد و شما به ازای این تعرفه هزینه پرداخت می کنید و چنانچه رقبای دیگری هم داشته باشید رقابت برای تصاحب جایگاه این کلمه کلیدی آغاز می شود و در نهایت با بالاترین پیشنهاد گوگل چکش مزایده را برای این کلمه کلیدی می کوبد! در این حالت علاوه بر اینکه بازدهی تبلیغات شما بیشتر میشود، به صورت خودکار گوگل با بررسی محتواهای شما، شما را در رتبههای بهتر سرچ قرار میدهد.

همانطور که می دانید، سایت ساز پرتال، 3 بسته مختلف (مبتدی، پیشرفته و حرفهای) با امکانات و تعرفههای متنوع را در اختیار کاربران قرار می دهد. چرا بر روی بستههای سایت ساز پرتال، امکان تبلیغ در گوگل را قرار دادهایم؟ خدمات تبلیغاتی هدیه پرتال، در حال حاضر شامل خدمات سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی و تبلیغات در گوگل میباشد. چرا که کنترل تبلیغات را سختتر میکنند و پول شما سریعتر خرج میشود. پس از آنکه کلمه کلیدی وارد شد، گوگل میزان رقابت موجود برای کلمه کلیدی مورد نظر شما را بررسی می کند. زمانی که محل آگهی شما در نقطه خاص در یک محل و شهر مشخص قرار دارد و شما فقط همان نقطه را در نظر دارید می توانید از این کمپین استفاده کنید که برای کشور ایران در دسترس نمی باشد. تبلیغات گوگل با امکانات و مزایایی که دارد میتواند فرصتی استثنایی برای فروش محصولات و خدمات و برند سازی و افزایش آگاهی عمومی در مورد یک برند تجاری خاص باشد. زمانی که محل نمایش تبلیغات خود را Search Network قرار می دهید، آگهی وب سایت شما به صورت لینکِ متنی و با نشانۀ Adدر نتایجِ جستجوی گوگل نمایش داده میشود.

مزایده تبلیغ گوگل و سیستم رتبه تبلیغ به وبسایتهایی علاقهمند است که با امتیاز کیفی بالا نسبت به دیگر وبسایتها بیشتر به کاربران کمک میکند. باید در پاسخ شما بگویم، این مزایده جهت تعیین رتبه یک تبلیغ یا همان Ad Rank برگزار می شود. Google My Business یک سرویس رایگان است که توسط Google به مشاغل محلی ارائه می شود. Google Partner یکی از امکانات جدید گوگل است که بهصورت اختصاصی برای آژانسهای تبلیغاتی و اشخاص ثالثی که حسابهای گوگل ادز کسبوکارها را مدیریت میکنند، طراحی شده است. از این نوع تبلیغات بیشتر با هدف برند سازی استفاده میشود و شما میتوانید برند خود را از طریق تبلیغات بنری به کاربران مختلف نمایش دهید و در مورد آن اطلاع رسانی کنید. روش های تبلیغ در گوگل همانطوری که دیدید متفاوت است و شما می توانید متناسب با بودجه خود از این روش ها استفاده کنید. اما بااینحال حدود ۹۰ درصد شرکتهایی که این کوپنها را دریافت میکنند؛ آن را با مشتریان خود به اشتراک نگذاشته و بهصورت یک ویژگی خاص آن را به فروش میرسانند و فقط ۱۰ درصد، این شرکت های تبلیغ در گوگل آنها را با شما به اشتراک میگذارند.

اگر به تازگی کسب و کار خود را وارد فضای اینترنت کرده اید این نوع تبلیغات میتواند همانند یک کاتالیزور سرعت پیشرفت شما در این فضای پر رقابت را تا حد قابل توجهی بالا تبلیغ در گوگل ببرد. امروزه افراد زیادی به منظور رشد و پیشرفت وب سایت خود، از خدمات گوگل ادز استفاده می کنند و برای اینکه بتوانند به بهترین شکل از این خدمات تبلیغاتی استفاده کنند، به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستند. یکی دیگر از مزایای بسیار ارزشمند ثبت آدرس کسب و کار در گوگل این است که کاربران و مشتریها به سادگی میتوانند آدرس کسب و کار را پیدا کنند و به صورت فوری بتوانند با مسئولین کسب و کار تماس بگیرند در واقع امکان فروش محصولات با استفاده از تماس تلفنی مشتری با نزدیکترین فروشگاه یا شرکت کسب و کار با ثبت آن در گوگل امکانپذیر است. حداقل هزینه کلیک ممکن برای سرویس ادوردز ۰.۰۱ دلار است (۱ سنت) است اما به این نکته توجه کنید که قبل از فعالسازی یک تبلیغ ، امکان تعیین یا پیش بینی هزینه کلیک وجود ندارد. بنابراین حتما باید سعی کنید که کسب و کار خود را با استفاده از یک حساب کاربری معتبر انجام دهید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار